Jak zwiększyć aktywność fizyczną w czasie pracy?

Żyjemy w coraz szybszym tempie. Bezustanny pośpiech, brak czasu dla siebie, pełna automatyzacja i mnóstwo czasu za biurkiem – to wszystko sprawia, że kondycja naszego organizmu staje się coraz gorsza. Czy musimy się z tym godzić? Czy faktycznie Twój dzień musi być taki napięty? Czy nie możesz znaleźć chwili dla siebie?

W dzisiejszym artykule chcielibyśmy przedstawić temat aktywności fizycznej w pracy. Co możesz zrobić, by wykorzystać dzień w pracy do maksimum? Jak spalić dodatkowe kalorie w pracy?

Po pierwsze: zmień formę komunikacji
Samochód to najchętniej wybierana forma komunikacji. Dojazd do pracy tym środkiem transportu gwarantuje wygodę, świetny czas i pewną niezależność. To rozwiązanie ma jednak jedną kluczową wadę – rozleniwia.

Postaw na rower, rolki, a w najgorszym wypadku na komunikację miejską. Sam spacer do autobusu sprawi, że spalimy trochę kalorii i dotlenimy organizm.

Po drugie: aktywna przerwa w pracy
Według kodeksu pracy przysługuje Ci 30 minut przerwy w ciągu dnia. To dostatecznie dużo czasu, by pobudzić swoje krążenie i przeprowadzić niemałą rewolucję jeśli chodzi o skład i budowę Twojego ciała. Rzecz jasna nie sugerujemy, abyś rozpoczynał trening w czasie pracy. Wystarczy, że na czas przerwy wstaniesz od biurka, zrobisz krótki spacer i mały stretching – wpłynie to nie tylko na Twoje ciało, ale także umysł.

Po trzecie: zrezygnuj z windy
Pracujesz w biurowcu? Przestań korzystać z windy. Kilkuminutowy spacer po schodach to świetny pomysł na rozwiązanie problemów kondycyjnych. Z początku na pewno nie będzie najłatwiej, ale z czasem – zobaczysz, że pokonanie kilku-kilkunastu pięter to nic nadzwyczajnego.

Po czwarte: spacer
Nie każdą czynność musisz przeprowadzać przed biurkiem. Rozmawiasz przez telefon? Wstań od biurka i spaceruj. To wydaje się być błahe, ale przy kilkunastu rozmowach dziennie – możesz przebyć sporą trasę.

Po piąte: nie ograniczaj siebie
Nie obawiaj się reakcji innych. Robisz to przede wszystkim dla siebie i swojego ciała. Efekty co prawda nie pojawią się natychmiastowo, ale z czasem zrozumiesz jak duży wpływ ma aktywność fizyczna w pracy na swój dzień.

Podróżuj rowerem, rolkami, wrotkami
W pracy pokonujemy dziesiątki kilometrów. Średni czas przeznaczony na podróż w czasie pracy to około dwóch godzin. To całkiem sporo nieprawdaż?

Jeśli masz taką możliwość (Twoja praca nie opiera się tylko i wyłącznie na transporcie) – zrezygnuj z samochodu. Transportuj się rowerem, rolkami lub wrotkami. W czasie jednej godziny takiego treningu możesz spalić do nawet 700 kcal.

Pamiętaj: tylko regularna praca przynosi efekty, dlatego nie oczekuj natychmiastowych rezultatów.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*