Co jeść, a czego unikać w podróży?

Średni czas spędzany w podróży przez przeciętnego Polaka to niemal trzy godziny dziennie. Całkiem sporo, nieprawdaż?

Podróż to czas w którym podejmujemy liczne działania: czytamy książki, słuchamy muzyki, przeglądamy media społecznościowe i… jemy. Co drugi Polak – w podróży nie stosuje zasad zdrowego, racjonalnego odżywiania. To ogromny błąd, którego konsekwencje mogą być naprawdę poważne.

Nieregularna, niezdrowa i niezbilansowana dieta, czyli kilka słów o najpopularniejszej diecie świata
Czy wiesz, że tylko co trzeci mieszkaniec naszego globu liczy spożywane kalorie? Odżywiamy się niezwykle niezdrowo, czego konsekwencją jest epidemia nadwagi. Szacuje się, że za około siedem lat, co czwarta osoba na świecie będzie otyła (nie mylić z nadwagą!).

Niezdrowe odżywianie niesie za sobą katastrofalne skutki dla zdrowia. Pojawiają się problemy z układem krwionośnym (zmiany miażdżycowe, zawały serca), jelitami (choroby nowotworowe, zanieczyszczenie). Charakterystycznym skutkiem są również wszelaki defekty urodowe, tj.:

  • trądzik
  • otyłość brzuszna
  • cellulit
  • rozstępy
  • słaba kondycja skóry, paznokci i włosów

Nie zapominaj o zdrowych nawykach żywieniowych w podróży
Bardzo często można spotkać się z sytuacją, że osoby dbają o własną dietę tylko w komfortowych warunkach, tj. wówczas, gdy przebywamy w domu. Z kolei najczęściej, o odżywianie nie dbamy będąc w podróży/na wakacjach. Wówczas to, nie koncentrujemy się na bilansie wartości odżywczych (objętości posiłku) i tym, czy serwowane danie jest zdrowe. To ogromny błąd. Tym bardziej, że jak wspomnieliśmy na samym początku, w podróży spędzamy niemal 3 godziny.

Co jeść, a czego unikać w podróży?
Nie jesteśmy zmuszeni do sięgania po niezbilansowane i niezdrowe posiłki. Zdając sobie sprawę jak wygląda nasz dzień, powinniśmy zawsze być przygotowani do posiłku, tj. wozić ze sobą zdrowe, zbilansowane danie – gotowe do konsumpcji.

Jeśli jednak jesteśmy nieprzygotowani to pod żadnym pozorem nie powinniśmy korzystać z restauracji typu fast-food. Smażone, wysokotłuszczowe jedzenie przygotowywane w kilka minut to najgorsze „zło” dla naszego organizmu. Alternatywą są mini-bary ze zdrową żywnością.

Nie masz czasu? Po co sięgnąć?
Nie możesz zamówić hamburgera i hot-doga? Co w takiej sytuacji, gdy jesteś pozbawiony zbyt dużej ilości czasu? Podpowiadamy:

  • Batonik zbożowy pozbawiony cukru
  • Świeże soki owocowe (najlepiej bez cukru)
  • Ryżowe wafle dietetyczne

Jeśli jednak, nie interesują Cię przekąski, to… lepiej chwilę pogłodować niż sięgać po typowy, niezdrowy fast-food. Wszak, zdecydowanie mniej szkodliwy dla organizmu jest chwilowy głód, niż zatruwanie go toksynami, tłuszczem i niezdrowymi sosami.

Zdrowe odżywianie w podróży wbrew pozorom nie jest wymagające. Wystarczy zbudować nawyk i zawsze mieć pod ręką (w torebce, walizce czy plecaku) zdrową przekąskę, która nasyci nasz organizm do czasu spożywania pełnowartościowego posiłku.

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*