5 sposobów na aktywność fizyczną dla osób, które pracują za biurkiem

Prawdopodobnie czytasz ten artykuł, siedząc na krześle przy komputerze. Zastanów się, ile siedzisz w ciągu dnia: prowadzisz siedzący tryb życia w pracy przez 8 godzin, następnie rozkoszujesz się wolnym czasie na wygodnej kanapie przed telewizorem cały wieczór. Wszelkie życiowe czynności też wykonujesz na siedząco – jesz przy stole, pracujesz przy biurku czy siedzisz na toalecie. Przy rozwiniętej technologii, wszystko możesz załatwić w domu na siedząco – opłacisz rachunki i załatwisz wszelkie sprawunki – nawet zrobisz zakupy online. Czy zdajemy sobie sprawę z tego, jaką wielką krzywdę wyrządzamy naszemu organizmowi? Coraz więcej badań potwierdza, że siedzący tryb życia zwiększa ryzyko wystąpienia różnych chorób. Jedne z najbardziej szkodliwych skutków to problemy z układem kostnym nadgarstków czy też choroby kręgosłupa oraz pogorszenie stanu wzroku. U wielu użytkowników komputerów występuje tzw. zespół suchego oka lub syndrom widzenia komputerowego. Jeszcze inne dolegliwości to otyłość, nadwaga, depresja i nerwica, choroby układu krwionośnego prowadzące często do zawałów i zapaści.

Tyle na temat straszenia co może się zdarzyć, jeśli nie zaczniesz o siebie dbać. Aktywność fizyczna jest zatem kluczem do zdrowia i relaksu twojego ciała. Niezależnie od tego, jaki sport uprawiamy, aktywność fizyczna dodajemy naszemu życiu więcej lat. Korzyści płynące z aktywności fizycznej nie ograniczają się jedynie do ćwiczeń wykonywanych na profesjonalnej siłowni. W rzeczywistości jednym z najprostszych sposobów na poprawę stanu naszego zdrowia może być zwiększenie aktywności fizycznej o niskiej intensywności przez cały dzień, np. zwiększenie liczby kroków, które podejmujesz każdego dnia. Poniżej przedstawię 5 sposobów na aktywność fizyczną dla osób, które pracują za biurkiem.

  1. Chodzenie po schodach tak często, jak to możliwe

Zrezygnuj z korzystania z windy. Jeśli musisz wejść na dwa piętra lub mniej – wybierz schody. Tak samo w odwrotną stronę. Schodzenie jest łatwiejsze więc śmiało możesz zejść nawet z czwartego piętra. Zdaniem naukowców, chodzenie po schodach poprawia nasz układ krążenia oraz wzmacnia nasze mięśnie. Angażujemy tu głównie mięśnie pośladkowe, a przy okazji kształtujemy łydki i uda.

  1. Parkuj jak najdalej od swojego obranego celu podroży.

Kolejna prosta, ale skuteczna taktyka. Niezależnie od tego, czy jesteś w centrum handlowym, w pracy czy w szkole – parkuj na skraju parkingu. Te kilka sekund twojego spaceru codziennie sprawi, że poczujesz się lepiej a twoja kondycja będzie stopniowo wzrastać. Za jakiś czas będziesz mógł zostawić auto nawet ulicę dalej! Poza tym nawet minimalna ilość aktywności fizycznej poprawia nastrój. Dlaczego więc nie wejść do sklepu, pracy czy szkoły z uśmiechem na twarzy?

  1. Regularnie sprzątaj swój dom.

Nie jest to absolutnie porada, jak zostać perfekcyjną panią domu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak dobry to może być trening, zwłaszcza jeśli masz duży dom. Sprzątanie obejmuje dużo chodzenia, podnoszenia i rozciągania ciała- wszystko to jest bardzo dobre dla twojego organizmu. Ręczne mycie naczyń może być również świetną gimnastyką dla zmęczonych od komputera nadgarstków. Według badań, ręczne mycie naczyń jest łatwym sposobem na spalenie kilku dodatkowych kalorii.

  1. Pracuj i relaksuj się w ogrodzie.

Praca w ogrodzie jest niesamowita. Po pierwsze zwiększa aktywność fizyczną, a po drugie – daje nam możliwość spędzania czasu na świeżym powietrzu. Jakie aktywności fizyczne można uprawiać w ogrodzie? Wyrywanie chwastów, koszenie trawy, grabienie liście, jak i przycinanie żywopłotu. Wszystkie te czynności wymagają od nas użycia różnych mięśni.

  1. Spotykaj się z przyjaciółmi na spacerze.

Umówiłaś się z przyjaciółką na plotki? Idź z nią na długi spacer po parku niż na kawę do zatłoczonej i ciasnej kawiarni. Podczas twojej przerwy lunchu czy obiadowej w pracy możesz iść na spacer sam lub ze współpracownikami. Nie dość, że złapiesz troszkę świeżego powietrza co pobudzi cię do pracy to jeszcze nawiążesz lepsze kontakty z kolegami z pracy. Jeśli nie masz czasu na przerwę obiadową, pomyśl o nieformalnych spotkaniach ze współpracownikami na terenie firmy, lecz poza budynkiem. Zmiana otoczenia i świeże powietrze wpływa nie tylko na nasze ciało, ale i umysł i pozytywne emocje. Spacer to zdrowa aktywność fizyczna także po spożyciu posiłku. Zatem po niedzielnym rodzinnym obiedzie zabierz bliskich na krótki spacer. Pamiętajmy jednak, że nie powinno się chodzić na spacer zaraz po obiedzie. Warto odczekać chociaż 30 minut. Wpłynie to pozytywnie na nasze trawienie. Bezpośrednio po jedzeniu spacer może doprowadzić do refluksu i niestrawności.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*